Tradycyjne reklamy w prasie, radiu czy telewizji przestają ogrywać główną rolę w świecie marketingu. Wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii powstała nowa gałąź reklamy, a mianowicie reklama istniejąca w świecie social media.
Jej najlepszym przykładem jest tworzenie i prowadzenie na bieżąco oficjalnych profili firm. Z tej formy docierania do klientów korzystają zarówno międzynarodowe koncerny, jak i małe biznesy, jak chociażby restauracje czy kawiarnie.
Podstawą sukcesu jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników. Niektóre portale społecznościowe oferują opcję umieszczania płatnych reklam.
Niektóre firmy reklamują w tradycyjnych mediach poprzez liczne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, w których można wziąć udział jedynie poprzez zasubskrybowanie profilu. To bardzo skuteczna forma reklamy, ponieważ poprzez takie „polubienie” znajomi danego użytkownika również są informowani o konkursach i promocjach.
Podstawą sukcesu jest regularne umieszczanie ciekawych wpisów informacji – zwłaszcza dotyczy to małych firm, które w ten sposób chcą stać się bardziej rozpoznawalne.