Reklama – nośnik kultury masowej

Wątek marketingu został już wywołany i jest zbyt ważny, aby nie poświęcić mu odrębnego wpisu. Otóż faktem jest, że treści reklamowe mają ogromny wpływ na to jak wygląda kultura masowa.

Reklamy mają dziś wiele milionów odbiorców, ich produkcja pochłania wielkie kwoty, a czas antenowy na ich emisję kupowany w telewizjach również kosztuje niemało. Za pomocą reklam można lansować dowolny produkt, z którego korzystamy na co dzień, ale również treści kulturalne.

Z reguły reklamują się właśnie wytwory kultury masowej, ponieważ ich autorzy dysponują największymi środkami na promocję i są zainteresowani tym, by dotrzeć ze swoimi wytworami do jak największej grupy osób. Należy również podkreślić, że sama reklama może być nośnikiem konkretnej postaci jaka zaistniała z powodzeniem w tym świecie.

Znana aktorka lub piosenkarz występujący w reklamie promuje dany produkt, ale przy okazji promuje samego siebie. To jeszcze jeden sposób na to, by nie wypaść z medialnego obiegu, bo utrzymywanie sobą stałego zainteresowania to jeden z najważniejszych patentów na sukces, o czym gwiazdy i gwiazdeczki nie zapominają.

www.lubuskiranking.pl fouette.pl